Jola Sigmund om politikere

IQ-mannen i Dagbladets Magasinet har uttalt seg om politikere og intelligens. Jeg koste meg litt med uttalelsen, jeg må innrømme det. *knirk knirk*
– Dersom en person som er intelligent blir politiker, må han etter en stund bli dum. Jeg har bodd i seks ulike land og sett utallige politiske debatter, og aldri, aldri, aldri, aldri har jeg hørt en politiker si til motstanderen: «Nei, det du sa der, har jeg aldri tenkt på. Jeg skifter standpunkt.» Selv om man skjønner at man har feil, fortsetter man diskusjonen, og det må man, for ellers blir man stemplet som en Judas av sine egne. Nei, en politiker vil alltid blokkere seg fra å komme til den ubehagelig tilstand av forståelse.

http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/11/05/517249.html

One Comment Add yours

  1. Suz sier:

    Duverden. En ny post! :spin:

Legg igjen en kommentar

