Den siste natten

Den siste natten han sov hjemme, våknet jeg av at han lå og så på meg, en hånd lå på den bare magen min. Jeg tror ikke han merket at jeg våknet, jeg torde ikke røre meg eller åpne øynene, i frykt for at han skulle slutte. Som når en sommerfugl setter seg på hånda di, vet du. Du rører deg ikke da. Så jeg lå helt stille og kjente hvor godt det var å ha hånden der, mens fortvilelsen over at det var siste gang jeg skulle kjenne den der, vokste og raste inni meg.

Tomheten mens han pakket og dro. Fortvilelsen i tiden etterpå, sinne, vantro, lettelse, sorg, kaos, vakuum, ensomhet, smerte, håp.

Det var jo oss to, i 11 år, og det skulle ikke gå sånn. Alle spørsmålene jeg ikke hadde svar på. Prøve å holde meg oppe. Varme og trøst fra gode mennesker. Prøve å legge merke til, huske på og tro på gode ord.

De sier det blir bedre, de som har prøvd det.

9 Comments Add yours

  1. Mona sier:

    Bedre blir det sikkert. Men jeg kan virkelig aldri tenke meg at det går helt over. Det er noe dritt det der med kjærlighet og sånt.

  2. organa sier:

    Ja, det er visst det.

  3. hyppa sier:

    Sender deg mange tanker, jeg.

  4. organa sier:

    Takk, Hyppa.

  5. Jaria sier:

    :rørt: Det blir bedre, det må det jo.

    Fine lille søte vennen. :betatt:

  6. turkis sier:

    Men skjønne, fine du. :klem:

  7. organa sier:

    Jadda, sånn går det innimellom. Sier De. Jeg klarer meg bra etterhvert.

    :klem til dere også:

  8. mathilde33 sier:

    :klem:

Legg igjen en kommentar

