Gruff, MSN-uttrykksikonene mine er så kjeeedelige!

«Kjære organa,

Jeg benytter meg av et slikt instant chatte-program på data’n som jeg fikk GRATIS på Internettet. Jeg håper du har hørt om det, Windows Live Messenger. Jeg benytter meg av en egen Windows Live Messenger ID, med passord etter strenge og anbefalte normer, så alt skulle være i orden.

Problemet er at uttrykksikonene er så flate og livløse. Jeg har kjøpt nye for flere hundre kroner nå, men finner ikke de morsomme jeg ser andre bruker. Jeg føler meg så verdiløs og uten mening av all denne motgangen. Kan du hjelpe meg?

Med vennlig hilsen vannmann1964@gmail.com»

Kjære vannmann1964@gmail.com,

Takk for henvendelsen, jeg har fått mange svært like fra din generasjon. Jeg skjønner problemet, du/dere vil gjerne være kule, ungdommelige og freshe, men det er tøffe tak!

Flott at du tar sikkerheten på alvor med et godt passord. Det kunne jo vært katastrofalt om noen hacket seg inn på akkurat din konto og begynte å prate med dine venner og kanskje sa noe ukult. Windows Live Messenger, eller MSN, er utstyrt med noen ganske kjedelige og flate smil, ja. Og det er kjemperafft å sprite dem opp litt. 🙂

Her er oppskriften:

1. Du prater med noen som presenterer et morsomt uttrykksikon, eller smil for enkelhets skyld.

Da høyreklikker du på dette og velger «Legg til…».

Da kommer det opp en liten boks som heter «Legg til et egendefinert uttrykksikon», og da velger du hva du vil det skal kalles, og hvilken tastekombinasjon som skal representere dette smilet.

2. La oss si du finner et smil på et forum du er på, du diskuterer sikkert biler eller noe et sted på nett.

Da høyreklikker du på smilet, velger «Lagre som» og legger det på et sted hvor du finner det igjen.

Du klikker deg inn på MSN, åpner et samtalebilde, og klikker på 🙂 . Der velger du «Vis alt», og

går til «Opprett». Da får du opp «Legg til et egendefinert uttrykksikon» igjen.

Sant?

Da velger du «Finn bilde», og så må du finne smilet du nettopp lagret på et sted du skulle finne det igjen. Da dobbeltklikker du på det, og så velger du hva du vil det skal kalles, og hvilken tastekombinasjon som skal representere dette smilet.

Velg «OK».

Neste gang en anledning for å bruke smilet byr seg, taster du kombinasjonen, og der er det. Nesten som magi.

Du kan gjøre stor suksess med denne, for eksempel: spyr.gif Øv deg på den.

Funker ikke dette, kan du prøve å riste litt på skjermen.

Du kan jo selvfølgelig også hente smil andre steder, men jeg tror dette er nok for i dag.

Mvh, kompjutergeniet organa.

Legg igjen en kommentar

