Julegaver til mor, eller dama egentlig

Det skal ikke være enkelt. I følge reklamen fra Storo Storsenter ønsker mor seg cd med Andrea Bocelli og en ny morgenkåpe. Det gjør hun selvfølgelig ikke. Ikke ønsker hun seg noe som slutter med -jern heller. Det kan far få.

Til iPoden hun fikk i fjor, passer det godt med et Bose SoundDock. 2700 fra Apple Store, finnes i svart og hvit. Hun er sikkert ikke fornøyd med lyden i øretelefonene som fulgte med heller, så det er en annen ide. For eksempel lydisolerende Sennheiser CX300 fra samme butikk til 489 kroner.

Hun blir også glad for et pent undertøyssett. Ikke Sloggi, ikke ullundertøy. Det trenger ikke være superdyrt, men det skal være blankt og det skal gi inntrykk av at hun blir satt pris på som villkvinnen hun vet hun er. Det kan for eksempel være pushup-bh (ikke for de større størrelsene, sier de som er i besittelse av disse), string, strømpeholder og strømper fra underverker, tilsammen 1206 kroner (pakket som gave + porto). For andre varianter, skriv «raffinert + det du leter etter» i Google. (Men det kunne du sikkert fra før?) Størrelsen hennes finner du ved å se i undertøy hun allerede har. Og bruker _nå_.

Gavekort på hudpleiesalong, finn en der du bor. Kanskje ønsker hun seg massasje, dyprens eller en brasiliansk voksing?

Gavekort på bokhandel. Du tror kanskje du vet hvilke bøker hun setter pris på, meeeen…

Gavekort på klesbutikker hun liker.

Sportsutsyr? Her bør du ha fulgt med.

CD’er? Det samme som sportsutstyr og bøker.

Klokker og smykker kan være aktuelt, her bør man også ha fulgt med, ta henne evt med i butikken.

DAB-radio har hun kanskje sagt hun ønsker seg? Eller var det bare meg?

Hun ønsker seg sikkert en ny mobiltelefon. Her bør du ha fulgt med for å treffe på, jeg kan ikke hjelpe deg. Men jeg liker min Sony Ericsson K850i, 3679 kroner hos cdon. Husk minnekort og gode øretelefoner. De som følger med er så svære (minnekortet er lite).

Enkelte samler på bestemte serier innen serviser, bestikk og glass. Det finner du ut av ved å se i skapet. Tell delene, suppler.

Har hun spesielle hobbyer/interesser, kanskje? Da liker hun ting som har med dem å gjøre. Her kan man skåre plusspoeng bare på innsatsen.

Ja, jeg glemte nesten julegaver med mening. Her er noen: Røde Kors, Flyktningehjelpen, ADRA, SOS barnebyer osv osv. Mange å velge i her også.

Et godt tips til senere år (det begynner å bli litt seint nå), er å høre på henne når hun sier hun kunne tenkt seg ditten og datten. Det er ofte veldig bevisst når hun sier det, skjønner du, og får hun akkurat det hun ønsket seg, skjønner hun enten at du har hørt på henne, eller så tror hun at du kjenner henne akkurat så godt som hun gjerne ønsker du gjør.

Lykke til!

PS Damer som leser og ønsker seg noe, kan skrive det i kommentarfeltet. Ellers er det ikke noe nederlag i å skrive en liste.

15 Comments Add yours

  1. Avil sier:

    Eg ønsker meg ein scanner.

  2. organa sier:

    Datautstyr liker vi. Jeg har ikke printer en gang, så jeg ønsker meg det.

  3. skogli sier:

    Noen til å ta julevasken hadde jo vært en gave som ga meg mer overskudd ihvertfall,og gjett om jeg hadde blitt glad!Blitt julestemningen sin det tenker jeg 🙂

  4. organa sier:

    Ja, det burde man unne seg, skogli! Man er sliten nok som det er oppunder julefeiringa om man ikke skal drive og skrubbe og skrape. Hehe, det går jo an å unngå at det går så langt at man må det uansett, kanskje?

    En mor av en barndomsvenninne av meg satte en kjele med vann og grønnsåpe på komfyren, hun, så luktet det så rent og deilig. Det enkle er ofte det beste? :S

  5. skogli sier:

    Kjempe ide Organa! Genialt men det blir vel no skrubbing allikevel…

  6. skogli sier:

    Ang data utstyr…bor i svarte skauen så tråløst er håpløst….må ha en eller annen DINGS ….

  7. organa sier:

    Skriv «dingser» og «ting» på lista di, skogli. Tenk så spennende det blir når du skal pakke opp! 😀
    Det er kanskje ikke kjempetilgang på vaskehjelper heller, i svarte skauen?

  8. skogli sier:

    Det var jammen lurt. Dings øverst og masse «ting»
    Nei det hagler ikke akkurat med vaskehjelper herover. Flink du er til å skrive forresten!

  9. organa sier:

    Takk! Håper du får alle dingsebomser, ting og tang du ønsker deg til jul.

  10. skogli sier:

    Det spørs vel tenker jeg 😉
    Ha en fin jul og at det ligger maaange dingser under juletreet ditt også

  11. organa sier:

    Hehe, spørs her også. 😉

  12. Dragen sier:

    Jeg ønsker meg at noen skal reparere det fine smykket mitt. Det har ganske massivt gullkjede. Jeg har hintet så kraftig at noen faktisk lette etter det i lommen på dressen sin i går. Så får vi se.

  13. organa sier:

    Hadde noen lagt det i dressen sin selv, eller hadde noen andre gjort det for ham? Hehe!

  14. Dragen sier:

    Noen hadde lagt det i dressen selv, ja. Det var nemlig et barn som rev det i stykker på nasjonaldagen. (Ja, vi er raske til å få reparert ting.)

Legg igjen en kommentar

