Puskas II

på gjerdet
22.06.02 – 06.01.08

Lille fine pusen min i eksil kom bort på søndag. Fostermoren hennes, aka Mamma, gikk og lette og lette, men fant ikke den arme skrotten noe sted. Plakater ble hengt opp, og en snill nestennabo og dyrevenn ringte og sa han hadde funnet henne, ihjelkjørt, stiv og hvit av rimfrosten.

Jeg elsket den katten! Den elsket også meg høyest av alle, og var så kosete og god som katter kan bli.

kos2 kos

Håper du får det fint på de evige jaktmarker, kjære lille pusmus, og hils Puskas I (som jeg også elsket).

Hun rakk å bli mor til fire i en alder av åtte måneder, til Saddam, Khatami, Ødipus og Nusse. Her med Ødi.

100-0053_img.jpg

Litt sentimental er det lov å være: (Bare le du, du kan hoppe rett ned på siste video.)

101-0164_img.jpg

101-0144_img.jpg kose-3.jpg

Modifisert tekst:

Goodbye to you my trusted friend
We’ve known each other since we were ten weeks and twenty-six years
Together we climbed hills and trees
Learned of love and pregnancies
Skinned our hearts and skinned our paws.

Goodbye my friend it’s hard to die
When all the birds are singing in the sky
Now that the winter is in the air
Pretty mice are everywhere
Think of me and I’ll be there

We had joy we had fun
We had seasons in the sun
But the hills that we climbed were just seasons
Out of time……

Goodbye Mama please pray for me
I was the grey cat of the family
You tried to teach me right from wrong
Too much mice and too much bong
Wonder how I got along.

Goodbye Mama its hard to die
When all the birds are singing in the sky
Now that the winter is in the air
Little children everywhere
When you see them I’ll be there.

We had joy we had fun
We had seasons in the sun
But the mice and the bong like the seasons
Have all gone.

We had joy we had fun
We had seasons in the sun
But the mice and the bong like the seasons
Have all gone.

Goodbye Puskas my little one
You gave me love and helped me find the sun
And every time that I was down
You would always come around
And get my feet back on the ground.

Goodbye Puskas it’s hard to die
When all the birds are singing in the sky
Now that the winter is in the air
With the snow everywhere
I wish that we could both be there

We had joy we had fun
We had seasons in the sun
But the stars we could reach
Were just starfish on the beach *2

We had joy we had fun
We had seasons in the sun
But the wine and the song like the seasons
Have all gone

All our lives we had fun
We had seasons in the sun
But the hills that we climbed were just seasons
Out of time

pusmus

Denne passer også på en måte anledningen tatt i betraktning. Nirvana og Meat Puppets, Lake of Fire.

17 kommentarer Legg til din

  1. mathilde sier:

    Oj, så leit, Organa. :klem: Jeg vet akkurat hvordan du har det nå, for vi mistet en kjær pus for et par år siden.

  2. Sexy Sadie sier:

    Uff og uff. Jeg vet hvordan det der er, da Benjaminopusen døde så lå jeg til sengs i tre dager fordi jeg ikke kunne finne ut av å være oppe med de andre som ikke forstod hvor fælt jeg hadde det.

  3. organa sier:

    Oi! Tre dager til sengs er kanskje litt verre enn hva jeg har det, da.

    Hun var nå knusegod ihvertfall.

  4. liefje sier:

    Veldig trist, vennen. Jeg har graatt mine modige taarer da Smutte (marsvinet mitt, ja, ikke le) döde, saa jeg skjönner deg selvsagt.

  5. organa sier:

    Hehe, jeg ler selvfølgelig ikke. VI får synge en sang for Smutte også.

  6. Dette var jo veldig trist. Mye mer trist enn jeg hadde forsestilt meg at det skulle være, faktisk.

  7. organa sier:

    Det er faktisk ganske godt å høre, CA. Lille pusen vår.

  8. inger sier:

    😦 Kommer til å savne henne sååå mye!

  9. liefje sier:

    Saa godt aa höre at dere ikke ler av meg heller. Jeg blir helt rört her jeg sitter. :snufs:

  10. organa sier:

    Ja, det er vemodig. Men vi må også huske at Puskas var en katt med godt humør og stor humor, så vi har lov å smile litt også. MEn ikke for mye, da blir jeg bøs, esse.

  11. mjolkerister sier:

    Dette var tåredryppende.
    Stakkars pus, og stakkars Organa. 😦

  12. Suz sier:

    Jeg synes det er litt skummelt å si noe ¨nå. Jf. Flode og hunden. Så jeg nøyer meg med en klem.

    Min kastrerte hannkatt ble overkjørt. Rett utenfor huset er strøkets søteste kattedame bodde. Jeg husker jeg tenkte at han hadde hatt litt livsglede igjen, til tross for kastreringen.

  13. organa sier:

    Hehe, jeg skjønner at mange av oss tenker sånn, Suz!

    Pusene våre løper nok sammen på De Evige Jaktmarker nå.

  14. toffe sier:

    Åh, trist! Jeg har også mistet en elsket pusevenn en gang for lenge siden. Det var akkurat sånn det var.

  15. turkis sier:

    Jeg beklager på forhånd for at jeg kommer til å fnise litt i kommentarfeltet ditt. Fnis.

  16. organa sier:

    Var omskrivingen av sangen et hakk over the top, liksom? Jeg har funnet ut at det er svært effektivt å velte seg i sorg, nemlig, og kommer til å fortsette med det.

Legg igjen en kommentar

