Snø!

I går kveld begynte den å komme. Jeg håpet på det beste, men da jeg ble vekket av den hensynsløse vaktmestertjenestens snøfreser i morges, skjønte jeg at jeg hadde vært for optimistisk. Veiskrapa går, og bilene utenfor er i ferd med å bli skumle snøspøkelsesbiler.

Tenk å vekke meg på den måten, forresten. For en frekkhet. De kunne brukt skuffe og kost for å skåne meg. Klokka var jo bare halv ti, sant? Gisos. Jeg trenger en advokat som kan ta seg av Været, Meteorologisk Institutt samt vaktmestertjenesten.

Dagens tekst er av Garvang/Nordby.

SNØ

Ja er du norsk så har du ski på beina
Og ski på beina skal du alltid ha
Mot store hvite skoger skal du daffe
Og frost og snø skal få deg yr og gla’

Nei ned med alt som vintern bringer med seg
Og ned med julefryd og vintersport
Forkjølelser, forfrysninger og armbrudd
Det vises aldri fram på julekort

Til alle som er glad i norske vintre
Kom gi meg argumenter og bevis
Hva er så bra med kalde mørkenetter?
Med motorstopp og vindu’ fullt av is?

Nei ned me alt som vintern bringer med seg
Og ned med julefryd og vintersport
Forkjølelser, forfrysninger og armbrudd
Det vises aldri fram på julekort

Snø snø
fyller meg med sinne
Snø snø
sperrer alle inne
Snø snø
Vintern gjør meg bare sprø

Nei ned me alt som vintern bringer med seg
Og ned med julefryd og vintersport
Forkjølelser, forfrysninger og armbrudd
Det vises aldri fram på julekort

Et snøfnugg er et såkalt lite kunstverk
Og hvert et fnugg er ålreit sånn for seg
Men når de samler seg og blir til fonner
Og skred og ras da takker jeg for meg

Nei ned me alt som vintern bringer med seg
Og ned med julefryd og vintersport
Forkjølelser, forfrysninger og armbrudd
Det vises aldri fram på julekort

Snø snø
fyller meg med sinne
Snø snø
sperrer alle inne
Snø snø
Vintern gjør meg bare sprø

Fant den dessverre ikke på YouTube, så jeg deler denne med dere istedet.

Én kommentar Legg til din

Legg igjen en kommentar

