Oppdatering: Veoliamennene har vært her

den

Nå tenker jeg alle har holdt pusten i spenning. Jeg kan rapportere at søpla er hentet, jeg dokumenterer:

1. Første dunk er borte, og den fine søppelbroen er ødelagt.

img_3311.jpg

2. Veoliamann plukker opp poser som er falt ned. Plusspoeng.

img_3312.jpg

3. Begge dunkene er på gata, vi ser her hvordan søppelskuret eller søppelgjerdet ser ut uten dunker. Wow. Spenningen stiger, tar de med seg det som er falt ned?

img_3313.jpg

4. Uffda, minuspoeng.

img_3314.jpg

Hmmm, ettersom «noen» har observert dette, bør de da gå ut og rydde opp sånn at bakgården blir fin igjen? Shit.

3 kommentarer Legg til din

  1. ABG sier:

    Hum. I Bergen får du bot hvis det ligger noen utenfor søppelspannet eller hvis lokket ikke går igjen. Dobble bot til dere, altså. Man er tydeligvis bedre vandt i Oslo. Men så stod jeg også og betraktet to rotter som spiste rolig på fortauet i sentrum i dag, så kanskje Bergen har grunn til å være strengere.

  2. organa sier:

    Haha! Jo, men det lå jo ikke noe utenfor dunkene FØR de kom, det var konstruert en vakker bro mellom dem. Så bare enkel bot, men riktignok både før og etter. Det blir et definisjonsspørsmål vi må gå nærmere inn på.

    Det er plenty rotter i Oslo også, selv har jeg bare sett en, men den var til gjengjeld diger som ei katte. Eller en hest. Og jeg tror parkeringsvaktene (?) bøtelegger forsøpling her også nå. Skjerpings må til.

    Til borettslagets forsvar vil jeg påpeke at en mengde slubbertnaboer kommer hit og bruker våre dunker. De er frowned upon.

Legg igjen en kommentar

