Skyr!

I dag har jeg lært om Skyr, som Q-meieriene vurderer å komme med. Jeg har vært på gruppesamtale hos Norstat, og ettersom de ikke sier noe annet, så antar jeg det er greit å prate om det. Ehe.

Det er det de spiser på Island istedet for yoghurt:

Skyr (pronounced skeer) is a remarkable dairy product unique to Iceland. A smooth, rich flavour and creamy thick texture gives all-natural skyr a distinct place of its own on the dairy shelf! Now in fresh-fruit flavours, children and adults all love skyr!
.
Sånne gruppesamtaler pleier ofte å være skikkelig kjedelige, uansett hva man snakker om, det var denne også, men jeg ble sulten. Jeg har så lyst på Skyr! *sikler* Også Q-meieriene da! De fleste klarte å styre entusiasmen for det vi snakket om, helt til vi hørte det.
Majoriteten har bestemt: Tine sucks! Og Skyr vil vi ha!
Se så pen man blir av Skyr også:
Og lykkelig:

Yumyum, give me sum! (Nå håper jeg dette smaker godt altså, for forventningene er skrudd i taket, virker det som.)

4 kommentarer Legg til din

  1. inger sier:

    Kan da anbefale Skyrkake som jeg spiste meg feit på da jeg bodde på Island. Man lager en bunn lignende som ved ostekakelagings, blander skyr med feks masse blåbær og putter kaka i frysern. More or less. Jømmi!

  2. organa sier:

    Åh! Nå fikk jeg enda mer lyst på Skyr! Jeg er hekta før jeg har smakt. *enkel kunde*

  3. Jeg som trodde melka som vi skjøper i butikken kom fra skyr.

  4. organa sier:

    Ah så bedratt vi har vært, men nå skal vi opplyses, Roffe!

Legg igjen en kommentar

