Fre- og feiebildag

Den store dagen er her, feiebilen kommer endelig til gata mi, så nå kan ingen nekte på at våren er her! Jeg er inspirert, og har hengt ut ekle matter for å vaske gulvet skikkelig for en gangs skyld. Mens jeg venter på at ånden skal komme over meg igjen (den forsvant da jeg var ute og hengte opp mattene), kan jeg lage en to-do-list.

1. Sende inn permisjonssøknad til instituttet for de semestrene jeg har vært uvirksom.

2. Fylle ut selvangivelsen og sende inn.

3. Gå med hentelappen på Posten.

4. Dra med returgreier til IKEA.

5. Finne på noe å gjøre i morgen kveld (Cracked Actor sier jeg ikke får være med på landsmøtefesten til Høyre, eller, jeg må betale, og det gidder jeg da ikke).

6. Ringe NAV og mase om diverse ting.

7. Ringe forsikringsselskapet og mase om at de må gjøre ferdig det helsikes kjøkkengulvet.

8. Ømm… Lage middag?

Det morsomste nettavisene har å by på i dag som jeg ser det, er nyheten om ballongpresten som er savnet. Iført termodrakt, fallskjerm og hjelm la han ut på rekordforsøk med heliumballonger og oppblåsbar stol for å skaffe penger til en åndelig rasteplass for trailersjåfører. Siden har ingen sett ham, sånn ca. Gærningen.

Det er nesten like morsomt som den sjalu astronauten som kjørte 1500 kilometer fra Houston til Orlando iført forkledning og bleie for å unngå plagsomme tissepauser. Det er godt mennesket er utstyrt med fantasi, men noen burde kanskje bli medisinert mot rastløshet?

LLH vil feste i Oslo rådhus, men får ikke lov av Fabian, så de furter. Da jeg hørte dette på radioen i morges, trodde jeg det gjaldt at de ikke fikk ha seremonier der, blandet sammen med tinghus og sorenskriver og blabla, pollensvimmel og trøtt som jeg var, og tenkte at Fabian var litt teit. Nå synes jeg heller LLH er teite, kan de ikke bare leie seg et lokale som er det vanlige når man vil feire noe? At dette skal ha med homorettigheter forstår jeg ihvertfall ikke. Så lenge det er sånn at man vanligvis ikke leier ut rådhussalen til feiring av politiske avgjørelser, altså.

Ellers da? Last.fm sier topp artistene mine denne uka er Queens of the Stone Age, Timbuktu, Dum Dum Boys og Gatas Parlament. Top artist overall er fortsatt David Bowie. God helg.

8 kommentarer Legg til din

  1. Avil sier:

    God fredag, Orgis!

  2. organa sier:

    Takk og iligemåde, Avilsen!

  3. boblerommet sier:

    Leser denne på en lørdag, så fredagsfølelsen er borte…

  4. organa sier:

    Kjipt å våkne på lørdag å skjønne at helgen snart er over. Vi prøver igjen neste uke, boblerommet.

  5. fjarle sier:

    Tar meg sjelden tid til å lese blogger. Enda sjeldnere tar jeg meg tid til å kommentere dem. Pen skrivestil. Levende og morsomt. *bokmerke*

  6. organa sier:

    Tusen takk for det, fjarle, det var veldig hyggelig å høre! 🙂

  7. Lenemor sier:

    Levere de returgreiene på Ikea ja..
    *noterer på egen to do-list*

  8. organa sier:

    Ja, de har en tendens til å bli liggende. Jeg fikk gjort punktene 1,4, 6 og 8 forresten. Om noen lurte. Hehe.

Legg igjen en kommentar

