Torneroses speltbrød

Brødene er ferdige. De lukter og ser ganske bra ut, men jeg må nok bruke de større formene neste gang, deigen rant over kantene, derfor den noe uvanlige formen på dem. Hehe.

Det som rant over, er spist, og jeg kan rapportere at både voksne og barn likte.

Tusen takk for oppskriften, Tornerose! <- link!!

14 kommentarer Legg til din

  1. Lenemor sier:

    Jeg har også bakt brød i dag. Føler meg som en skikkelig husmor når jeg gjør det 😀

    Liker bloggen din, kan jeg linke?

  2. organa sier:

    Jeg også! Bruker du forkle? Det tror jeg jeg skal begynne med.

    Link ivei, søtnos! 😉

  3. tornerose78 sier:

    Oi, se her ja!!! så gøy at du har bakt mine brød, knis.
    Vi er noen innbarka husmødre ja, og stolte av det så , hehe!

  4. organa sier:

    Fnihis!

    Jeg skal muligens lage saft til høsten, da må jeg gå opp enda et nivå på husmorskalaen, vel?

  5. Lenemor sier:

    Jeg bruker forkle ja, for å føle meg ekstra husmoraktig 😀
    Det er rødt med rutete lommer på,skikkelig syltetøylage-aktig.

    Hva skal egentlig til for at vi skal toppe husmorskalaen?
    Ribbing av høner eller noe??

  6. organa sier:

    Hehe, yikes, håper ikke det! 😛
    Jeg tror jeg må lete fram de fiiine hvite blondeforklærne etter de gamle i slekta. Hodetørkle må man vel også ha. Præhæ.

  7. Lenemor sier:

    Skaut må man ha ja, og aller helst et rutete et.
    Jeg liker å være husmor 🙂

  8. organa sier:

    Skaut heter det, ja. :rødmer:

  9. Lenemor sier:

    Ingenting å være flau over, vi er ikke på toppen av husmorskalaen ennå vet du 😉

  10. organa sier:

    Nei, hehe. Men vi kommer oss. Har vi liksom startet en husmorring nå? *hyper*

  11. Lenemor sier:

    Ja, det tror jeg..
    Spørs om vi er nødt til å poste husmorinnlegg rett og slett 😀
    Jeg strikker sokker, regnes det?

  12. organa sier:

    Så absolutt! Jeg strikker luer og halser til neste sesong, jeg. Hehe.

  13. tornerose78 sier:

    Jeg vil være med i husmorringen *stolt*
    Jeg kan lage hønsefrikase, knis
    Jeg har symaskin om noen trenger å lappe noen klær;)
    Og smaker gjerne på saften 🙂

  14. organa sier:

    Hehe, knall! Husmorringen er bare noen timer gammel, og teller allerede TRE medlemmer! Juhu!

Legg igjen en kommentar

