Brownies

on

6 egg
5 dl sukker
-> piskes til eggedosis

300 g smør
-> smeltes og blandes i eggedosisen

2 dl hvetemel
3 ss kakao
4 ts vaniljesukker
-> siktes i

250 g kokesjokolade
200 g nøtter (hassel og/eller val)
-> grovhakkes og blandes i (spar evt 1/3 av nøttene og dryss oppå)

Stekes i langpanne (smurt ja) midt i ovnen på 180 grader i ca 25 minutter

Pynt om du vil med hva du vil. Jeg har drysset med melis (fordi de ble litt brent, jeg var ute en tur, haha).

NB Man bør ha en anledning til disse, ellers spiser man opp alt selv og blir superfeit, for da må man lage ofte, nemlig. Blir hekta.

3 Comments Add yours

  1. Lenemor sier:

    Du kjører på med husmortingene dine 🙂
    Da må jeg få nevne at jeg forrige dagen klarte å partere en svær høne etter boken, og kokte skikkelig suppe fra bunnen av. Kraft av skroget og greier 😀 Skikkelig fornøyd med meg selv kan du tro 🙂

  2. organa sier:

    Næmmen i all verden! Gjorde du virkelig? Jeg er superimpressed isåfall! Hva fikk deg til å finne på noe sånt?!

  3. Lenemor sier:

    Jeg vet ikke, det bare kom til meg.
    Kanskje jeg er med på en eller annen utvikling her. At genene mine er i ferd med å forandre seg.. tilbake til husmor 😉

Legg igjen en kommentar

