Seriemorderen som ikke virket

on

Seriemordere er kanskje ikke som andre mordere, og følger ikke noen spesiell regel for hvordan man skal kunne fortsette med sitt virke? Jeg vil jo ikke såre seriemordere eller henge dem ut på noen måte, de har vel følelser som alle oss andre. Men jeg må få lov å si at jeg synes den makedonske journalisten Vlado Taneski virker til å være noe kortsluttet når han rapporterer sine personlige erfaringer med drapene i avisen Utrinski Vesnik.

Det er Dvaskbladet som har saken i dag. Veldig korrekt og direkte oversatt fra BBC NEWS. Det er altså et enormt spenn mellom journalister, fra de som lager egen hverdag og selv skaper nyheter de kan skrive om, til de som fungerer mer som en gjennomsnittlig translatør. Fint å ha flere ben å stå på for de fleste, sikkert. Jeg vet ikke om noen av disse to egentlig kan sies å virke helt, jeg må tenke på det. Mest imponert av seriemorderen så langt, kjenner jeg.

Anyhoooos, jeg antar at journalisten ikke hadde det helt kult med handlingene sine, og at det var derfor han skrev om dem. Det hadde sikkert ikke vært mer effektivt om han hadde tatt med seg ropert på rådhusplassen (om de har en rådhusplass i Kicevo) og fortalt det på den måten. Hele greia lukter av skyld og dårlig samvittighet ihvertfall, og ettersom han sikkert kommer til å tilstå og angre og alt ordner seg, får han kanskje litt mildere straff og alt blir bare peachy. Hmm, for en luring. Kanskje det er akkurat sånn seriemordere er når de virkelig virker?

2 Comments Add yours

  1. steve sier:

    Det ser dårlig ut med at det kommer til å ordne seg for seriemorderen. Nyhet fra Makedonia i dag, han har tatt selvmord.

  2. organa sier:

    Hm, da kan det se mørkt ut ja, jeg ser det. Paracet hjelper ikke på sånt, sikkert.

Legg igjen en kommentar

