Storås II

Det er et gammelt jungelordtak som sier at «Det som skjer på Storås, det blir på Storås!», og det synes jeg vi alle sammen skal respektere. Nåja, jeg begynner nå ihvertfall å komme meg etterhvert. Det tar på en stakkars skrott å være med på slike festivalheter. For ikke å snakke om pængboka. Teltavgift, parkeringsavgift, festivalpass, (god) mat og alt for mye øl. Stråhatt fikk jeg, men jeg brukte den ikke, og jeg tok den ikke med hjem.

Det var nå gøy mens det varte, mye morsomt å se på og bra å høre på. Med unntak av den nakne mannen som løp rundt med øks søndagsmorgen, opplevde ikke jeg noen negativ stemning. Morsom narkohund hoppet mellom og inn i telt på campen, snertne politistumper og litt spenning i festivalhverdagen for oss alle.

Jeg synes det er fryktelig trist å lese om voldtekt av 16-åring. Det blir liksom ikke så gøy å rapportere fra festivalen etter å ha lest om det. Hvorfor ødelegge en ung jente sånn? Nei betyr nei, og holder du hånda over munnen på noen, så betyr det ikke at «den som tier, samtykker». Uten at jeg vet hva som skjedde her, så klart. Men skyldes det festivalens sexfokus? Det vet jeg sannelig ikke. Tusener av mennesker, i ulik grad av bevissthet og rus. Det kan like godt skje på Steinkjerfestivalen eller en annen festival uten det fokuset, tror jeg. Noe drit er det, uansett hvor det skjer.

3 Comments Add yours

  1. lindis sier:

    har ikke fått med meg noe om voldtekt jeg, men jeg har ikke fått med meg stort siste uken allikevel. Men enig, holder man hånden over munnen på noen, betyr det nok ikke at de umiddelbart samtykker i gjerningen nei. Er det mulig?
    Håper allikevel at organa hadde en fin festival. Hun har tross alt sett snertne politistumper 😉

  2. Lenemor sier:

    Snertne politistumper kan vel redde hvilken som helst festival 😀

  3. organa sier:

    Snertne politistumper kan redde det aller meste, faktisk! Søren at jeg aldri tør å spørre om å få ta bilder av rumpene deres når jeg ser noen. 😀

Legg igjen en kommentar

