Dørmatta mi

den

Jeg bor på en finfin studentby. I den siste måneden har jeg fått mail fra Studentsamskipnaden om at det ikke er tillatt å oppbevare saker i oppgangene/trapperommene. Disse mailene (de har sendt to) har forstyrret samvittighetsfulle meg litt, så jeg har sendt en del mail tilbake for noe diskret å forhøre meg om det er lov å ha dørmatte her. Jeg tenkte at det var lite sannsynlig at jeg kunne få det, så jeg formulerte meg så vagt som mulig, og fikk vite at jeg kunne ha støvlene til ungene i oppgangen så lenge jeg lot dem stå på den samskipnad-monterte hylla utenfor døra, og så måtte vi diskutere den litt, for den er jo litt ødelagt, og så gikk noen lyspærer så vi måtte diskutere det, og sannelig var jeg ikke enig i at fellesarealene utenfor bodene burde tømmes, fordi det er ganske vanskelig å komme inn i boden med alt som står der…

Og sånn går no dagan. Det er fint man har viktige ting å distrahere seg med, og tilslutt fikk jeg til og med spurt om det var lov med dørmatte, og det var det, jeg ble veldig letta. Spesielt ettersom jeg fikk vite det samtidig med at jeg fikk vite at nå starter de tømmingen, jeg kunne blitt svært nervøs og vært nødt til å spikre fast dørmatta, og da hadde jeg sikkert måttet betale for reparasjon av oppgangen istedet.

I morges så jeg resultatet av tømming av en (forhåpentligvis hel) oppgang i en ca. naboblokk. Jeg skjønner litt bedre de søte smilene jeg har fått i svarmailene fra samskipnaden som har dreid seg om to par støvler i str 27 og en stakkars (men veldig fin) dørmatte…

Hva er alt dette da? Litt sjokkert over ting folk slenger fra seg er jeg, men samtidig veldig fornøyd med å få skrive et nytt innlegg om søppel.

Ellers har jeg det bra, og hilser til alle kjente og ukjente. Høsten er kommet for fullt, og jeg trenger enten en ny vannkjele eller en vannkoker. Så er det ute av skapet også.

2 kommentarer Legg til din

  1. Avil sier:

    Søpperlbloggpostar er i grunnen blant dei aller beste bloggpostane.
    Eg syns eg ser korrespondansen. Søte smil og neeeei, kaaaanskje dørmatte?

  2. organa sier:

    Å, du skulle bare visst! Jeg har nesten litt lyst til å invitere Unni, altså damen fra samskipnaden på vafler nå, for så å skrive langt om det, men så har jeg jo ikke noe vaffeljern lenger. Kan du tenke deg det, Avil! Det burde jeg jo ha!

    Kanskje det ligger et i en sånn haug. Hm.

Legg igjen en kommentar

