Dialog fra The Wire

Scenen varer i fire minutter og førtitreogethalvt sekund. Episode 4, Old Cases, sesong 1.

McNulty og Bunk på gammel murder scene. En vaktmester følger dem inn i leiligheten, og de tar fram bilder av den avdøde, en 20 år gammel kvinne, som visstnok var DaBomb mens levende. Litt vanskelig å se på bildene med alt blodet, men man kan skimte et «levende» bilde også. Hun ser pen nok ut.

Bunk (ser på bilder):Aaah, fuck.

McNulty: Motherfucker.

De går inn på kjøkkenet.

Bunk (legger bilder utover gulvet): Fuck… fuck… fucking fuck. Fuck.

Mmmmm. Fuck. Fuck, fuck. Fuck.

McNulty (ser på bilder av liket): Wha’ fuck?!

Bunk (tegner sirkler på gulvet): Fuck. Aah.

McNulty (skjærer seg på målebåndet han holder på med): Fuck!

De måler og sjekker mulige skuddvinkler.

McNulty: *grynter*

Bunk: Naa.

McNulty: Fuck.

McNulty (prøver ny vinkel): Fuck it.

McNulty (sjekker noe på gulvet): Fuck!

Bunk(peker og måler fra kjøleskap til vindu og omvendt): Hmm. Motherfuck!

Aah, fuck. Aah, fuck!

Vet ikke hvem av dem: Fucketyfuckfuckfuck!

McNulty (ser mot kjøleskapet): Fucker!

De beveger seg litt rundt.

McNulty: Aaah, fuck!

Fuckfuckfuck.

Bunk: Fuuuck, fuuuck, fuuuck fuuuck.

De fortsetter å se på bilder og de måler.

Bunk: Motherfucker!

McNulty (sjekker kjøleskapet): Fuckin-ey.

Bunk: M-hm.

McNulty (graver fram kule fra kjøleskapsdør): Fuck!

Bunk (ser på kule): Heh.

McNulty (holder opp kule): Motherfucker!

De går ut og sjekker skuddvinkel fra vindu.

McNulty («skyter»): Pow!

De måler. Begynner å lete i gresset.

Bunk (finner hylse): Heh!

De smiler og nikker.Mission accomplished. Også vaktmester ser fornøyd ut med arbeidet deres.

Man må kanskje se det for å forstå det, det er ikke spesielt språkrikt, men det er så mye dialog atte fy! Dette er min nye favorittserie, og jeg har foreløpig bare sett fem episoder av første sesong. Knall!

Bilder fra HBO.

10 Comments Add yours

  1. organa sier:

    Dere må se serien, ass. CA, du kan muligens få låne, men da må du være sjikkeli snill å sånn der.

  2. bell4trix sier:

    ÅÅÅÅÅÅÅ! Den er så FET den serien! Og jeg flirte meg skakk av den scena! Jeg er akkurat ferdig med sesong 3 og …den er bare så braaaaaa! Og gulp og nei og fy osv. Hvordan kan man like et menneske så godt og likevel være helt imot oppførselen. Elsker og hater i annenhver episode.

    Nå må snart prisen ned på sesong 4 og 5. Takk for en god latter i kvellinga! :o)

  3. organa sier:

    Bare hyggelig, bell4trix! Hihi! Kanskje du kan ønske deg 4 og 5 til jul? På 1-2-3 er det nemlig julaften og 3 nøtter til Askepott igjen!

  4. lise sier:

    Jeg har sett nesten hele den første episoden. Da gikk jeg og la meg. Jeg skal se den ferdig da, kanskje? Når jeg ikke er trøtt? Ikke si at den første episoden er den beste, vær så snill. Det er julestrikking på gang, så jeg trenger noe kjekt å se på etter Weeds. Ja, skal jeg prøve igjen?

  5. bell4trix sier:

    lise, Jeg vil si man trenger ca 3 episoder på å komme inn i det. Den er litt «treg» i begynnelsen siden de ikke bruker så mye fancy virkemidler osv. Lite musikk feks. Kun når folk i serien hører på såvidt jeg har fått med meg. Lid deg igjennom noen og kjærligheten vil komme strømmende! Den er bare beste serien ever, og jeg er en som vanligvis elsker Grays anatomy, ER, CSI, Army wifes, criminal minds and so on..

    Fuck!

    Ja, GLEDE meg til jul!

  6. organa sier:

    Du burde absolutt gi den en sjanse til, lise, enig med bell4trix (såklart). Jeg trengte bare noen få minutter for å bli forelska i serien, men for deg vil nok kjærligheten heller vokse litt saktere, før den tilslutt eksploderer. Weeds var også morsom, forresten.

    bell4trix, du har selvfølgelig fått med deg at ER startet igjen sist mandag, ja?! Det er yndlingsserien min også, jeg har aldri orket å følge med på andre gjennom så mange sesonger, så the love is strong!

  7. Lothiane sier:

    Dette har jeg aldri sett og heller ikke hørt om, men utfra scenen du beskriver virker det som en skikkelig dyptpløyende, filosofisk serie som en bør få med seg. Skal notere meg navnet. 🙂

Legg igjen en kommentar

