Jingle bombs

Det er advent. Ungene var i går kveld veldig glade fordi de var overbevist om at det var jul i morgen (altså i dag), og mine forsøk på å forklare ble ikke akseptert. De godtok å gå i barnehagen i morges etter kalenderåpningen, da. Også får vi lære ved erfaring, forskjellen på advent og jul. Når jeg tenker meg om, så illustrerer de den perfekt. Vente, vente, vente. Smartingene mine.

Kalenderen, ja. Jeg har vært så oppesen, kjøpte Playmobilkalendere for over en måned siden, i år skulle det bli så bra! Tok dem fram for å henge opp i går rett før jeg for en gangs skyld skulle gå og legge meg tidlig. Jadda. 8314 løse deler montert og tre-fire timer senere krøp jeg opp i loppekassa. Uansett, det ble suksess, med egne hyller i bokhyllene til stashet (de tar jammen meg plassen sin, de kalendersakene), kaptein Sabeltannbrøling hele mårran, breakdance og klementinskall utover hele stua. I dag skal vi lage karameller etter Bamboosas oppskrift, som vi egentlig skulle lage i helga, men da hadde vi besøk av Onkel Noro Virus. Og Norokarameller vil vi ikke ha.

Anywhoooos, jeg pepres med adventskalendere på epost, mobiltelefon og gjennom innstikk i Adreffeafifen, og nettet er fullt av dem. Jeg ser dem og høyner med Achmed the Dead Terrorists Jingle bombs. 

Legg igjen en kommentar

